16
листопада відзначається Міжнародний день толерантності, запроваджений у зв’язку
із ухваленням ЮНЕСКО у 1995 році Декларації принципів терпимості, в основу якої
закладено положення, проголошені в Загальній декларації прав людини. Толерантність
– це повага до людської індивідуальності, визнання основоположних прав і свобод
людини та громадянина, прийняття та правильне розуміння різноманіття культур та
форм самовираження. Принципи рівності та недискримінації закріплені в міжнародному
та національному законодавстві, згідно з якими всі люди є вільні і рівні у
своїй гідності та правах.
До Міжнародного дня толерантності
(терпимості) з дотриманням всіх карантинних умов завідуючою відділом
обслуговування Монастирищенської публічної бібліотеки Оксаною Мартиш спільно з
класними керівниками груп №262 і 267 професійного
ліцею Ольгою Мельник і Оксаною Кудін, було проведено діалог «Дозволь іншим бути іншими» для здобувачів освіти цього закладу.
Захід проведено з метою показати значимість толерантності під час взаємодії з
однолітками, закріпити знання молоді про компоненти толерантності, розуміти і
поважати один одного. На заході розкривались поняття толерантності, яке означає
здатність та уміння миритися з інакшою думкою. Останнім часом поняття
«толерантність» стало міжнародним терміном. Воно має зміст, в основі якого —
загальне значення цього слова в будь-якій мові світу. Поводитися толерантно
може стати особистісною рисою, а відтак — забезпечити успіх у спілкуванні.
Толерантні люди більше знають про свої недоліки, вони критично ставляться до
себе і не звинувачують у своїх бідах інших. Вони не перекладають
відповідальність на інших. Толерантна людина не розфарбовує світ двома
кольорами — чорним і білим – вона не акцентує увагу на розбіжностях між
«своїми» та «чужими», а тому готова вислухати та зрозуміти думки інших. Почуття
гумору і здатність посміятися над своїм слабким місцем — особлива риса
толерантної людини. У здатної до цього людини менша потреба домінувати та
зверхньо ставитися до інших. Отож, в підсумку були зроблені такі висновки:
треба бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе самого, сприймати цю
відмінність як цінність; визнавати за іншим право бути іншим (відрізнятися
зовнішнім виглядом, вірою, мовою, думкою, вчинками); емоційно приймати іншого
як такого; хотіти взаємодіяти з ним як таким, не намагаючись уподібнити його до
себе і не підганяючи його до своїх уявлень про те, яким йому належить бути і як
належить чинити чи думати в певній ситуації.
Хочемо нагадати головні постулати
виховання толерантної особистості: якщо дитину постійно критикувати, вона
вчиться ненавидіти; якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності;
якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою; якщо дитина росте в докорах, вона
вчиться жити з почуттям провини. І разом з тим, якщо дитина росте в терпимості,
вона вчиться з розумінням приймати інших; якщо дитину підбадьорюють, вона
вчиться вірити в себе; якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути
справедливою; якщо дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в себе; якщо
дитина живе в розумінні і взаємоповазі, вона вчиться знаходити любов у цьому
світі.
Життя в полікультурному соціумі —
проблема кожної особистості, групи людей і певних інститутів влади. Основою
такого існування є толерантність як універсальний принцип людської
життєдіяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар